Casablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Casablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Casablanca

Blijf op de hoogte en volg Leontien

14 September 2012 | Marokko, Casablanca

Vanmorgen vroeg is mijn rondreis in Marokko begonnen.

Om zes uur vertrok de vlucht naar Marrakech. In Marrakech beging ik al meteen een grote fout door bij de heren te gaan plassen. De man die ik bij het verlaten van mijn hokje tegenkwam heb ik grote verwarring gebracht: aan de overzijde stond een lange rij dames en hier kon hij ook al niet terecht!

Luchthaven Marrakech oogt modern met een prachtig plafond en idem ramen. Onze reisbegeleidster en de buschaufeur Achmed, stonden al op ons te wachten. Buiten was het nog aangenaam warm, wat vanonze bus niet viel te zeggen. Volgens AChmed werkte de airco prima,maar meer dan warme lucht rondblazen deed hij niet. NIet fijn als het buiten 36 graden is.

Na de lunch, tajine (heerlijk), zijn we naar de grote moskee in Casablanca gegaan. De enige moskee in Marokko waar je als niet moslim naar binnen mag.Wat een prachtig gebouw! Veel marmer, een dak dat opengeschoven kan worden. Binnen en op het plein kunnen samen 105.000 mensen bidden.Kosten nog moeite zijn gespaard. Dit moet een vermogen hebben gekost.

We hebben vanavond op een terras gegeten. Opvallend is, dat er bijna allen mannen op straat te vinden zijn en op de terassen zitten. Heel wat anders dan in ons Holland.

De mensen zijn hier vriendelijk en behulpzaam. In het verker is het als voetganger opgepast, er wordt niet voor je gestoot.

Tot een volgend verslag!

• 15 September 2012 - 16:04

Kiki:

Hahaha, nou de toon is gelijk al gezet lees ik wel. Heren pas op, met Leontien valt niet te spotten! Als ze moet dan moet ze :P

Keep those stories coming and have fun!

• 16 September 2012 - 14:12

Annet:

Ja, meteen al raak bij de eerste beste dag. Je weet dat daar een andere cultuur heerst onder de mannen. Die man is nu een week van slag. Ja aanpassen kan altijd nog ......
    Ik ben benieuwd hoe mooi en prachtig je reis wordt.