Fez tot Erfoud - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Fez tot Erfoud - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Fez tot Erfoud

Blijf op de hoogte en volg Leontien

20 September 2012 | Marokko, Casablanca

Op dag vijf van onze reis zijn we richting de Midden atlas gereden. Hier ziet het landschap er weer heel anders uit. We gaan de heuvels en bergen in. Hier zien we ceder wouden en nomadinstammen. De mensen verplaatsen zich van plek naar plek op zoek naar water voor hun kudde. We stoppen in Ifrane voor de koffie. Dit plaatsje wordt ook wel klein Zwitserland genoemd door de bouwstijl. Hier kun je in de winter ook skiën . Veel Marokkanen hebben het een tweede huis.

We overnachten in Midelt. Met een reisgenoot verken ik het stadje. hier komen duidelijk weinig toeristen. Alle ogen zijn op ons gericht. Niet dat er vervelend wordt gekeken, maar het voelt toch zeer ongemakkelijk als je zo in de gaten wordt gehouden. Hier dragen ook bijna alle vrouwen een hoofddoek. Degenen zonder hoofddoek zijn op een hand te tellen. Ook hier hebben de mensen al snel door waar we vandaan komen. Een jongen weet ook nog eens bij welk reisgezelschap we horen. Hij vraagt ons mee reg lopen naar zijn tapijtzaak. Uit het niks staat daar ook ineens zijn neef naast ons die vertelt ons hij de volgende dag net als ons naar de woestijn gaat. In zijn zaak krijgen we thee, zoals gebruikelijk is. Onderwijl legt hij de mooiste kleden en tapijten op de vloer. Ik zie een prachtig plaid. Nu kan get onderhandelen beginnen. Hij schrijft op een briefje zijn prijzen en vraagt mij dat ook te doen. Ik weet zestig procent af te dingen. Dan betaal ik waarschijnlijk nog teveel, maar so be it.

De volgende dag rijden we door de Hoge atlas naar Erfoud aan de rand van de Sahara. We stappen over in jeep en rijden de woestijn in. Wat een landschap! Zandduinen zover je kunt zien! We bossen er in volle vaart ip af. Wel zijn fijn want het is er vandaag 47 graden in de zon.... We komen aan bij de auberge. Ik heb de hele dag al pijn in mijn buik, helaas krijg ik op dat moment diarree. Voor mij geen ritje op de kameel... Een behoorlijke teleurstelling! Er wordt nog aangeboden om de volgende sage dwz zobsopgang op de kameel te zien, maar daar zie ik van af omdat ik me ' s avonds slap en misselijk voel. Gelukkig is het voor de achterblijvers ook gezellig. We gaan de Zandduinen in voor de zonsondergang en hebben zicht op de kamelen die terugkomen uit de woestijn. Ik slaap in een verbetert op een heus bed. Vandaag brengen we de dag door bij het hotel. Lekker zwemmen in het zwembad. Met mijn buik gaat het gelukkig al weer beter!

  • 20 September 2012 - 19:41

    Kiki:

    Aaaaaaaaaaaaaah wat jammer dat je geen ritje op een kameel hebt kunnen maken!!! Was zo benieuwd hoe je dat had gevonden... Fijn dat het weer beter met je buikie gaat :)
    Goed dat je aan het afdingen bent geslagen. Volgende keer voor 75% zeg ik! ;)

  • 20 September 2012 - 22:58

    Bertus En Leny:

    Hoi tien.
    Zo te lezen was het toch een beetje afzien,maar het gaat al weer beter. Jammer van de kamelen maar dan maar een andere keer. Mischien is de temp wel de boosdoener.
    Het is zo te lezen geen zit vakantie en er valt veel te zien.hier alles oké.
    Nu ik hoop voor je dat je alles voor de rest mee kan maken.
    Groetjes van ma en pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 27495

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: