Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Dominical

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

12 Juni 2011 | Costa Rica, Dominical

Gisteren kwamen we aan het einde van de middag aan in Dominical een plaatsje gelegen aan een rivier. Wederom ziet de omgeving van dit resort er prachtig uit. We hebben een hutje met een grote verande. Op deze veranda hebben we een eigen koelkast, een bank, een barretje, een hangmat en als klap op de vuurpijl een makeup tafel met spiegel ;-).
Het is hier vreselijk vochtig en warm. Toen ik mijn koffers eenmaal op de kamer had gebracht kon ik het niet meer koel krijgen. Dus dan zit er maar een ding op; in het zwembad springen. Gelukkig is dit een bijzonder groot exemplaar. Hier kan je tenminste fatsoenlijk baantjes trekken. Niet dat ik dat heb gedaan ;-).

We zijn voor het avondeten naar het dorpje Dominical gegaan en hebben daar bij een diner gegeten. Ik werd voor mijn gevoel helemaal lekgeprikt door de muggen en vliegjes, maar de schade valt gelukkig mee. Ik heb een sandwicht op met gegrilde groente en feta. Klinkt misschien als een rare combo, maar eigenlijk was ie heel erg lekker.

Vandaag was het weer vroeg opstaan omdat we voor onze trip van de dag om zes uur moesten vertrekken. Nu bleek dat vrij eenvoudig omdat de honden in de buurt (voor mijn gevoel minstens 10) om vijf uur allemaal tegelijk gingen blaffen. Daarna vond iemand het nodig om hele harde muziek te draaien...

Vandaag stond een excursie naar een eilandje op het programma waar kon worden gesnorkeld. Na een rit van anderhalve uur met de bus, stapten we over op een boot waar we met hoge snelheid in drie kwartier richting de oceaan racete. Daar was het nog eens drie kwartier over de golven racen om dan uiteindelijk bij het eilandje te belanden.

Vlakbij het eiland stuitte we op dolfijnen. Wat leuk om die dieren in de vrije natuur te zien. En het waren er zo veel! Een groepje is nog een eindje met ons mee gezwommen. Prachtig om te zien!

Snorkelen is mij duidelijk niet op het lijf geschreven. Ik kreeg het maar niet voor elkaar om mijn duikbril niet te laten beslaan (daarbij moet je vooral niet door je neus ademenen, ik weet het, maar zie het maar eens te laten) en kreeg ik het benauwd van het ademenen door zo'n buisje. Gelukkig wel wat vissen gezien hoor!

Na het snorkelen zijn we afgezet bij een eilandje op het strand. Daar werd onze lunch geserveerd. Ik geloof dat ik in lange tijd niet zo veel fruit heb gegeten als hier, terwijl ik in Nederland toch echt m'n twee stuks per dag haal. Heerlijk veel ananas die veeeel beter smaakt dan in Nederland. Na de lunch ben ik nog korte tijd in de zon gaan liggen. Elke vijf minuten heb ik me ingesmeerd, en het zonnebaden kan niet langer dan een half uur hebben geduurd, maar het resultaat is: een verbrand gezicht en bovenarmen. Hopelijk niet te erg!

Morgenochtend vertrekken we weer om zeven uur om vervolgens twee en een half uur in de bus te zitten, vervolgens een boottocht van een uur, dan nog een tijd in een taxi (4x4) richting ons hotel waar we drie kilomter voor het hotel worden gedropt. Daar staan een paard en wagen (!) gereed om onze bagage mee te nemen en moeten wij de laatste kilometers lopend over het strand afleggen naar La Leona. Daar overnacht ik 1 nachtje om dinsdag te beginnen aan de Corcovado trek van drie dagen.

De eerste dag lopen we 7 km over het strand en 8 km door de jungle. We overnachten bij het rangerskamp in kleine tentjes (die we helaas zelf moeten meeslepen) op vlonders. We moeten zelf voor eten zorgen, dus we gaan morgen instant noodles inslaan. Volgens mij kom ik afgeslankt weer terug ;-). Woensdag gaan we drie wandelingen in de jungle doen en Donderdag doen we de zelfde route omgekeerd plus nog 3 km naar de plek waar de taxi's ons weer oppikt.

Het lijkt me een hele belevenis! Het zal in deze hitte en vochtigheid hard bikkelen worden. Maar ik heb er veel zin in!

De komende dagen zullen jullie weinig van mij horen, aangezien er in Corcovado geen telefoon en geen internet is.


Zodra ik weer een computer heb gevonden horen jullie weer van me!!

  • 13 Juni 2011 - 09:51

    Annet:

    Hoi Leontien,

    Ik lees dat al je inspanning toch nog regelmatig met ontspanning wordt afgesloten maar de komende dagen wordt het inderdaad bikkelen denk ik.
    Veel succes ben ontzettend benieuwd naar alle foto's van je reis.

  • 13 Juni 2011 - 09:56

    Marjolein:

    Jaaaa, zet m op Leontien!!!

  • 13 Juni 2011 - 11:35

    Roald:

    Behalve de tijden dat je op moet staan beschrijf je tot nu toe een erg leuke vakantie!

    Geniet heerlijk in de jungle en ben benieuwd hoe je het vergaan is! (foto's?) ;-)

  • 14 Juni 2011 - 19:35

    Marco En Roos:

    Hoi Leontien

    Zo, je hebt al erg veel gezien daar. En het is vroeg op staan en het zijn lange dagen.Het is een behoorlijke aktieve vakantie zo te lezen,maar zo zie je wel wat van het land. Het ziet er allemaal pracht uit zo in de jungle, hoe bevalt het klimaat daar?
    Veel plezier we volgen je hoor!!
    groetjes

  • 15 Juni 2011 - 19:02

    Mary :

    ik ben heel benieuwd hoe het was op je jungletocht. Leuk om je reiservaringen zo te volgen.
    Groet, Mary

  • 16 Juni 2011 - 20:52

    Leontien Kramer:

    @ Marco en Roos: klimaat is mij veeeeeeeeel te vochtig : ik wist niet dat ik zo kon zweten. Temperatuur is dan weer wel heerlijk!

    @ Roald: fotos volgen wanneer ik weer in Nederland ben, Dat is me hier te veel gedoe.

    @ iedereen: het verslag van de Corcovado trek ga ik zo typen, dus dat kunnen jullie straks lezen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 27496

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: