Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Monteverde

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

08 Juni 2011 | Costa Rica, Monteverde

Gisterenmorgen zijn we om acht uur vertrokken richting onze volgende bestemming: Monteverde.
Eerst stond ons weer een rit van 30 minuten over een onverharde weg terug naar Liberia te wachten. Onderweg werd onze reis even onderbroken, aangezien er een vrachtwagen voor ons stopte die een nieuwe laag grond en stenen stortte, die voor onze neus nog even een beetje vlak gemaakt moest worden ;-).
Onderweg zijn we nog even gestopt bij een eettentje waar ze aras in de achtertuin hebben. Wat een prachtige beesten. Ook konden we eindelijk een toekan rustig fotograferen.
Santa Elena, het dorpje in Monteverde waar we verblijven, heeft iets weg van een skidorpje. Smalle steile straatjes, veel auto´s die op zoek zijn naar een parkeerplekje en veel toeristenwinkeltjes.
Ons hotel ligt net buiten het centrum. Omdat alle wegen hier nogal steil zijn (en deels onverhard) kun je hier voor twee dollar naar je hotel terug worden gebracht.
Gisterenavond heeft Jimmy, onze buschauffeur, ons naar een Italiaans restaurant, buiten het dorp gebracht, waar we heerlijk hebben getafeld. Ik koos voor een vegetarische pizza met asperges, paprika, broccoli en kaas. Heerlijk!
Vanmorgen vroeg stond onze transfer bus gereed om ons naar onze activiteiten van die morgen te brengen.
Eerst heb ik een skywalk gedaan over diverse hangbruggen. De eerste was weer doodeng, daarna kon ik gelukkig meer van de omgeving genieten. Weer heel wat mooie foto´s genomen. Vervolgens waren de hummingbirds aan de beurt. Ze hadden in een tuin diverse drinkplaatsen voor deze vogels opgehangen, daardoor was het een drukte van jewelste! Maar wat zijn deze vogeltjes moeilijk te fotograveren!
Terwijl de meesten van onze groep van een canopy tour gingen genieten, ben ik met Nicole naar de vlindertuin geweest. Hier hadden we de mogelijkheid om de diverse vlinders op ons gemakje en van heel dichtbij te fotograferen.
Straks gaan we nog even het dorp in voor wat souverniers (hoewel ik er al een heleboel heb...). Vanavond gaan we weer eten in het dorp. Ze hebben hier een bar/restaurant in een boom, althans ze hebben het restaurant er omheen gebouwd. Een heel leuk gezicht!
Morgen reizen we weer verder. We overnachten 1 nacht in San Gerardo de Dota om vervolgens door te reizen naar Domonical.
Ik ben weer benieuwd!

  • 09 Juni 2011 - 23:43

    Marijke:

    Yo,

    Volgens mij heb jij een nieuwe hobby gevonden he? Over hangbruggen wandelen. Je snapt natuurlijk wel dat ondergetekende dan even iets anders gaat doen als je dat blijft volhouden? :P

    Begrijp ook dat ik moet zorgen dat er wat extra koffers die kant op moeten komen voor al die souvenirs? ;)

    Leuk hoor om al die enthousiaste verhalen van je te lezen!
    Enjoy!

  • 10 Juni 2011 - 06:40

    Roos:

    Klinkt allemaal als een goeie vakantie! Leuk, je verhalen. Geniet nog lekker!

  • 10 Juni 2011 - 07:23

    Samir:

    oew ik hoor iemand iets zeggen over souveniers.....hou me aanbevolen.

    het klinkt als een land waar ik ook naar toe moet. Ik zal de komende dagen jouw ervaringen volgen

    Samir

  • 10 Juni 2011 - 07:40

    Annet:

    Je hebt veel moois beleefd in korte tijd. Leuk om dit mee te mogen beleven (=lezen). Geniet er nog van en gauw weer tot ziens.

  • 10 Juni 2011 - 10:25

    Marjolein:

    Foto's, foto's! :o)
    Heel veel plezier daar! En de groeten aan de kolibri's.

  • 10 Juni 2011 - 21:25

    Leny En Bertus:

    Wij zijn net thuis en lezen je verhaal van monteverde wat durf jij zeg over hangbruggen het gaat al aardig opschieten nog ruim een week en dan weer naar huis . Ik volg alles op de kaart .leuk verslag hoor.nu tot de volgende keer. Groetjes van ons.
    Leny en Bertus

  • 10 Juni 2011 - 23:42

    Leontien Kramer:

    foto's zou ik graag meer plaatsen, maar is een hele onderneming om voor elkaar te krijgen... bovendien heeft niet elke pc hier een usb poort. gelukkig is er wel volop wifi!

  • 14 Juni 2011 - 20:07

    Helma:

    Whoo! Wat dapper om over die hangbruggen te crossen, zou mij dun door de broekspijpen lopen, denk niet dat ik dat zou durven, petje af hoor! Wat een leuke verhalen, erg leuke vakantie en volop van alles te beleven. Ben inderdaad ook erg benieuwd naar de foto's :D Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 27485

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: