Bandung-Jogyakarta - Reisverslag uit Java, Indonesië van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Bandung-Jogyakarta - Reisverslag uit Java, Indonesië van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Bandung-Jogyakarta

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

19 Juni 2012 | Indonesië, Java

Zo, na een tijdje radiostilte, weer een verslagje. In delen, want mijn verbinding is slecht.

Ik heb een paar heerlijke dagen achter de rug. Na Bandung zijn we met de trein verder gereist. Dwars door de rijstvelden: een prachtig zicht. In de trein was het goed vertoeven: we kregen eten en drinken en konden onze stoelen naar het raam draaien.

De deuren konden tijdens de rit gewoon open al heb ik me daar maar niet te dichtbij gewaagd. Bij een korte stop daarbij de remmen werden gechecked; kwamen de souvenirverkopers en kleine kinderen toegesneld. Hier konden we mooi onze zeepjes uit de hotels kwijt!

Na de trein hebben we nog een `discorit` van 2,5 uur gehad alvorens we in het zuiden aan de kust aankwamen. Ons hotel lag tegenover het strand. Door de hoge golven en stroming (en haaien) konden we daar helaas niet zwemmen.

De volgende dag zijn we op de fiets de omgeving gaan verkennen: heerlijk om weer even wat te bewegen. Ook leuk om de reactie van de mensen op duel fietsen hollanders te zien! 's middags hebben we gewandeld: in een grot hebben we vleermuizen en stekelvarkens gezien.Buiten lieten de aapjes zich gewillig fotograferen.

Zo dan is het nu tijd om weg te gaan. Ik probeer vanmiddag dit verslag af te ronden!

Vanaf mijn stoel bij het zwembad verder.

Na de wandeling door de jungle zijn we verder gelopen naar een wit strand om even te zwemmen. Dat was erg grappig, omdat er een sterke stroming stond en diverse groeperen op het strand werden gesmeten ofwel aanspoelden.

Na alle drukte in de stad was deze dag aan het strand heerlijk. We waren hier ook niet de enige toerist, zodat we eens niet zo opvielen.

Gisteren zijn we na een lange rit naar de Borobudur gegaan, erg toeristisch; maar niet te missen. Daarna zijn we via paardenkoets naar een dorpje gegaan waar we hebben kunnen zien hoe de mensen leven.

We werden door de locals, met name door de kleine kinderen begroet. Dit dorp is bijna zelfvoorzienend. Zelfs de bakstenen worden hier zelf gemaakt. Ook hier kwamen de zeepjes voor de kinderen als geroepen.

Vanmorgen zijn we naar een batik atelier en een zilversmid gegaan waar ze de meest mooie spullen verkopen. vanmiddag zijn we naar de prambanan gegaan. nu dus even relaxen!

• 19 Juni 2012 - 11:40

Kiki:

Volgens mij moet ik maar even een paar dagen vrijhouden voor alle foto's en verhalen of niet? ;)

Geniet lekker verder! :)

• 19 Juni 2012 - 19:37

Annet En Wil:

Geweldig........
    Het klinkt zo vertrouwd als je schrijft alsof het normaal is dat je daar rondloopt, wandelend, rijdend en zelf fietsend, maar dan zonder beeld natuurlijk. Ik lees tussen de regels door dat je ontzettend geniet van deze vakantie. Leuk om te lezen.
    Ben zeker ook benieuwd naar de mooie foto's. Veel plezier verder.

• 20 Juni 2012 - 17:51

Leny En Bertus:

Hallo

Het is weer een leuk verslag.
    We misten je enkele dagen
    Hou je haaks

Groetjes ma en pa