Batu, Bromo, Kalibaru en Ubud - Reisverslag uit Java, Indonesië van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Batu, Bromo, Kalibaru en Ubud - Reisverslag uit Java, Indonesië van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Batu, Bromo, Kalibaru en Ubud

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

25 Juni 2012 | Indonesië, Java

Afgelopen donderdag zijn we met de trein van midden naar oost Java gereden. Het uitzicht was deze keer minder spectaculair, maar een welkome afwisseling van in de bus zitten: we maken lange dagen en zijn vaak pas tegen de avond bij ons volgende hotel.
Na de trein volgde nog een busrit door de bergen naar Batu. Daar hadden we onze eerste regen tijdens de vakantie: het leek wel of iemand de douche had aangezet.
Helaas hadden we deze keer een bijzonder kort nachtje: de wekker ging om kwart voor 1 voor onze volgende excursie: het zien van de zonsopgang en het bezichtigen van de bromovulkaan.
Een rit per minibus volgde, steil de berg op. Na 2,5 uur
stapte we over in jeaps om via een hobbelweg verder te rijden naar het uitkijkpunt voor de zonsopgang. Ondanks dat het bewolkt was heb ik toch nog wat mooie plaatjes kunnen schieten. Vervolgens weer in de jeaps verder via een nog meer onbegaanbare weg naar de bromovulkaan.
Deze vulkaan is nog actief. Via een trap, waarvan de treden niet meer zichtbaar waren door al het zand, konden we tot aan de kratermond komen waar we uitzicht hadden op borrelend water en opsteigende wolken. Via een mooie route door akkers zijn we weer naar onze bus gereden.
Na een verdere busrit en bezoek aan een plantage en weeshuis ( waar we de kinderen melk hebben gegeven) arriveerden we in ons hotel in kalibaru. Deze keer sliepen we in een mooi resort in lodges midden in de natuur. Een mooie omgeving!
De volgende dag zijn we met de boot van java naar bali gevaren, een tocht van een half uur. Onze bestemming van die dag was ubud: een kunstenaarsdorp midden op bali.

Bij het ontbijt de volgende morgen bleek er sprake te zijn van een invasie van apen: onderweg naar het ontbijt wilde een aap er al met mijn tas vandoor gaan!
we hebben gisteren fietstocht door de rijstvelden edaan: wederom prachtige uitzichten!

Gisterenavond zijn we aangekomen in legian, waar we de laatste dagen van onze vakantie zullen doorbrengen.

• 25 Juni 2012 - 03:17

Kiki:

Klinkt allemaal weer geweldig, ben heel benieuwd naar het uitgebreide verslag met de beelden erbij!

En nu nog lekker een paar dagen "bijkomen" aan het strand? :)

• 25 Juni 2012 - 18:53

Helma:

Hahaha, wat een rakkers, die apen! Kwam het nog tot een achtervolging van die stoute aap?
    Zeg dat wel Kiki, dat heeft ze absoluut verdient om lekker aan het strand te relaxen :D

• 25 Juni 2012 - 19:18

Leny En Bertus:

Hoi tien
    Leuk om weer een stukje verslag te lezen.
    Je maakt wel veel mee in zo n korte tijd.
    Hoe is het met het gerommel?
    Nog een fijne tijd.

Pa en ma