Jakarta / Bogor - Reisverslag uit Java, Indonesië van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Jakarta / Bogor - Reisverslag uit Java, Indonesië van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Jakarta / Bogor

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

14 Juni 2012 | Indonesië, Java

Deze keer een kort verslag vanuit Indonesie.
Gisteren zijn we vanuit Bandung naar jakarta gevlogen. Na een korte en goede vlucht kwamen we rond de middag aan in Jakarta.
Jakarta kent drie vertrekhallen. 1 voor de binnenlandse vluchten, 1 voor de internationale vluchten en 1 voor de pelgrims op weg naar Mekka.
Op het vliegveld maakten we kennis met onze gids voor java en bali: Henri. Henri spreekt goed Nederlands, op zijn Indonesisch. Hij is goed te verstaan maar soms moet je even nadenken omdat hij de klemtoon anders legt. Op java blijken veel mensen wel wat nederlands te kunnen.
Na een stop bij de oude haven van jakarta zijn we doorgereden naar ons hotel. dit bleek een gigantisch gebouw te zijn en bovendien enorm luxe. mijn hotelkamer bleek op de 15e etage te zijn met uitzicht op het zwembad en de stad. ook hier is het verschil tussen arm en rijk is hier enorm.
vanmorgen vroeg werd ik wakker van rommel in mijn buik. dat was een slecht teken. gelukkig had ik diarree remmers bij want we hadden een lange busreis voor de boeg. we zijn op weg naar Bandung gestopt in bogor voor een bezoek aan de botanische tuinen. helaas stond daar weinig in bloei. wel hebben we mooie foto's kunnen nemen van buitenrust.
hier hebben we wederom een zeer luxe hotel. mijn kamer bestaat uit woon en slaapkamer.
morgen staat een sradstour in Bandung op het programma.
tot horens!

  • 14 Juni 2012 - 18:01

    Annet En Wil:

    Doodgereden, je laat me schrikken....
    Je ziet weer veel mooie dingen en leuk dat Henri er ook is. Rommelen in je buik, nee, dat moet je niet hebben. Heeft het geholpen die diarree remmers, hoop het wel voor je.
    Geniet wederom van je zeer luxe woon/slaapkamer.


  • 14 Juni 2012 - 21:17

    Kiki:

    Net zoals Henri "Nederlands op zijn Indonesisch spreekt", komt jouw tekst door de T9 uit je mobiel ;)

    Hoop voor jou (en je medereizigers) dat de diarreeremmers hun werk goed gedaan hebben.

    Toe maar het gaat steeds beter worden, vandaag een suite, morgen een hele etage? :D Laat je maar lekker verwennen!

    Maak je nog een extra foto voor me morgen? ;)

  • 14 Juni 2012 - 23:30

    Leontien Kramer:

    lol ja ik zie dat het hier en daar mis is gegaan in het verslag. nee, gelukkig is er niemand doodgereden. er gebeuren hier opvallend weinig ongelukken. op java zijn overigens prachtige snelwegen aangelecht. @kiki: ik ga mijn best doen!

  • 18 Juni 2012 - 09:54

    Clasien:

    Hoi Leontien, ik heb je verslagen gelezen, wat geweldig, wat je allemaal mee maakt,ik ben niet jaloers, want ik zou het zelf niet durven, zo`n avontuurlijke vakantie. Nog heel veel fijne dagen en kijk genot, dat zou wel lukken hè!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 27479

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: