Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Durban

Blijf op de hoogte en volg Leontien

26 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Helaas geen Whale watching voor ons vandaag. We stonden om zes uur op de locatie van vertrek. Degene die ons naar de boot zou brengen, was laat. Hij zou pech met zijn tractor hebben. Om 6.20 uur werd het echter afgebeld, er zou te veel wind zijn. Wat een pech! !!

Dan maar wat vroeger door naar Durban. Een grote havenplaats. In deze stad wonen veel aziaten. Zij zijn vroeger, toen er veel werk ontstond in de suikerplantages naar Zuid-Afrika gekomen en nooit meer weg gegaan. Ik vind de stad veel te massaal: overal krioelt een grote massa mensen. Het verkeer is een drama. Net als je bij een stoplicht bent opgetrokken, sta je alweer stil voor het volgende stoplicht.

In Durban brengen we een bezoek aan de botanische tuinen. Een mooi stukje natuur! Daarnaast gaan we naar de Aziatische markt. Je kunt er vlees kopen, ook de ingewanden en de koppen, en kruiden en uiteraard weer souvenirs. Mij is het allemaal te druk.

We logeren in een hotel aan de boulevard. Onze kamer heeft uitzicht op het water van de oceaan. We zitten op de 15e etage en horen de wind om het gebouw heengaan en we horen de golven breken op de kust.

Stephanie gaat voor een pedicure en manicure naar de spa naast het hotel. Ik loop ondertussen met een aantal groepsgenoten over het strand. Er is iemand zand sculpturen aan het maken. Onder meer van het voetbal stadium dat voor het wk van 2010 is gebouwd.

We eten vandaag in heg restaurant naast het hotel. Het is 's-avonds niet meer bepaald veilig om over straat te gaan. Ik ga voor een garnalen curry. Mmm.

Morgen vertekken we naar het zuidelijke deel van Drakensberge voor wederom een andere natuur. Ik ben benieuwd!

• 26 Oktober 2013 - 09:14

Roos:

Ha Leontien!

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Je gaat dus nu naar Drakensberge...dat moet echt zooo mooi zijn. Mijn schoonzus is er geweest en zij vond het prachtig. Kijk wel uit als je gaat wandelen daar..je verdwaalt er kennelijk erg snel!

Liefs, Roos

• 26 Oktober 2013 - 09:44

Eddie & Coby:

Jammer van/voor de walvissen, maar niks aan te doen. Steef stuurde een foto van het uitzicht op het strand. Mooi!
    Fijn weekend en een hartelijke groet voor allebei.

• 26 Oktober 2013 - 10:41

Annet:

Geweldige ervaring die jullie daar samen op doen. Zoiets vergeet je volgens mij nooit meer.
    Jammer dat je de walvissen niet hebt gezien maar als ik het zo hoor geniet je volop van al het andere rond om je heen.
    Zeg tegen Stephanie dat ik ze dapper vind, gaan slapen terwijl je weet dat er een spin zit.

Groetjes Annet

• 26 Oktober 2013 - 11:32

Chris, Arianne En Sam:

Hoi Leontien, leuke verhalen....als het kon zouden we zo weer naar Afrika gaan.

Maar ja, we hebben nu zelf een aapje....

Jammer van de whale watching, dat willen wij ook nog een keer doen.
    We zijn benieuwd naar de foto's.

Veel plezier nog en geniet ervan.

Groetjes Chris, Arianne en Aapje Sam