St. Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Leontien

24 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Vandaag hebben we een vol programma. Om half zes gaat de wekker en om kwart voor zeven zitten we in de bus op weg naar het Hluhluwe wildpark. Om half acht begint obze drie uur durende game drive.

De natuur is veel groener dan het Krugerpark. Wat opvalt is dat er veel neushoorns zijn, vooral witte. Deze neushoorns eten gras en hun kop is meer op de grond gericht dan de zwarte. Elk jaar worden een aantal van deze witte neushoorns verkocht aan andere parken en dierentuinen in het buitenland. Ze kunnen tot € 400.000,- per stuk kosten. Met de opbrengst wordt het park onderhouden.

We blijken geluk te hebben: we spotten een stel wilde honden. Het park telt er ongeveer 70 en het is vrij zeldzaam om ze te zien. Onze gids heeft ze in juli voor het laatst gezien. Als we ze later nog een keer tegenkomen zegt hij dat we zo'n mazzel hebben en vraagt wat we hebben gegeten ;-).

Vervolgens rijden we door naar st. Lucia alwaar we een boottocht over de rivier doen. De zon schijnt, we zitten op het bovendek, wat wil een mens nog meer? Aan de oever liggen neilpaarden en krokodillen. Daar kijken we inmiddels niet meer van op. Maar lekker bakken in de zon is wel nieuw, dus dat is heerlijk.

Om vijf uur staat de volgende activiteit gepland: onze laatste gamedrive van deze vakantie. In dit park zijn geen leeuwen omdat het park vanwege het water niet door hekken kan worden omsloten. Leeuwen zouden eenvoudigweg de dorpe inlopen..

Wel staat dit park bekend om de vele luipaarden die er zijn. Helaas, we hebben pech. We zien veel nijlpaarden en bokken, maar de luipaarden houden zich verborgen. We zoeken met een groot licht (het is inmiddels donker) naar ogen van dieren die oplichten. We zien heel wat ogen, maar niet die van een luipaard. Deze dieren lopen ook het dorp in om zicb tegoed te doen aan honden, maar terug in st. Lucia treffen we ze niet aan. Ook de zeekoe die wel eens door het dorp loopt, laat zich niet zien. Hopelijk hebben we morgen bij het whale watching meer geluk!

• 24 Oktober 2013 - 23:17

Eddie. & Coby:

Hoi, je fototoestel heeft vast weer overuren gemaakt..... Het klinkt allemaal heel bijzonder en als dan ook de zon schijnt....genieten!
    Tot de volgende keer. Xx