Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Leontien

29 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Gisterenavond gaf een zulu gospel koor een optreden. Een aantal nummers herkende ik van de dames die in Hluhluwe voor ons hadden gezongen.

Ik kan nog steeds genieten van hoeveel plezier de mensen zelf aan het zingen beleven. Ook werd de traditionele zulu dans gedaan. De zulu's zwaaien hun been zo hoog mogelijk naar boven om hem vervolgens hun voet zo hard mogelijk op de grond te laten neerkomen. Zo harden ze hun voetzolen wat weer van pas komt bij het jagen.

Bij het eten krijgen we een gratis drankje voor alle toestanden tijdens onze sanipass tour.

Maandag morgen word ik om 5.15 uur ruw gewekt door een hoop kabaal. Eerst denk ik dat er een alarm afgaat, vervolgens dat een stel bavianen op het dak een feestje geven om vervolgens te bedenken dat er wel eens een dier in de douche kan zitten. En ja hoor, een duif zit in het badkamerraam luid te roekoeen. Dat galmt natuurlijk lekker in een badkamer!

Maandag is een lange reisdag terug naar Johannesburg. Onderweg regent het. Op een gegeven moment begint het te onweren en hagelen. Ineens lijken we door een winter wonderland te rijden! Johan, de buschauffeur, rijdt stapvoets verder omdat hij bang is niet meer weg te komen als we eenmaal stil staan. Gelukkig gaat het allemaal goed!

Deze avond hebben we ons afscheidsdiner: wederom een buffet met braai. Er liggen heel veel lekkere dingen. We bedanken Suzan en Johan voor hun goede zorgen. Dan is het alweer tijd om de koffers te pakken. Morgen ochtend gaan we naar de township Soweto, dan nog even last minute shoppen en dan richting vliegveld. Het zit er alweer op!

• 29 Oktober 2013 - 08:33

Eddie & Coby:

Wat gaat de tijd snel voorbij....... Alweer bijna op de weg terug.
    Leontien, we hebben genoten van je verslagjes, hartelijk dank daarvoor.
    Mogen we komen kijken als je je foto's in Zeeland komt laten zien?

• 29 Oktober 2013 - 08:38

Kiki:

Time flies when you're having fun... Have fun shopping en een goeie terugvlucht. :)

Kan niet wachten om jou die traditionele zulu dans voor te zien doen! ;)

Liefs,
    M

• 04 November 2013 - 17:38

Annet:

Hoi Leontien,

Goh, wat vliegt de tijd als je het naar je zin hebt. Ben benieuwd naar meer verhalen van je reis en uiteraard de foto's.

Gauw tot ziens en groetjes
    Annet