Drakensberge - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Drakensberge - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Drakensberge

Blijf op de hoogte en volg Leontien

26 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Voordat we naar Drakensberge vertrekken, bezoeken we vroeg in de ochtend nog een beeldentuin bij het gemeentehuis in Durban. Het is nog rustig op de weg, hoewel er toch al veel mensen op de been zijn. De beelden staan in een tuin die volgens mij als slaapplaats voor zwervers en verslaafden wordt gebruikt. Ik zie alleen blanke zwervers en verslaafden.

Vervolgens gaan we naar een Zuludorpje waar de zulu's voordoen hoe het aanzoek tussen zulu's gaat. De zuluman mag zoveel vrouwen hebben als hij wil, zolang hij ze kan onderhouden. Een vrouw kost bovendien elf koeien.

De zulutaal zit vol klikgeluiden. Ik kan het niet nadoen. Deze zulu's wonen in beehives. We konden een kijkje nemen in een beehive waarin wordt vergaderd en gegeten. De vrouwen moeten rechts en de mannen moeten links zitten. Wanneer er gevaar dreigt, kunnen de mannen de vrouwen beschermen.

We drinken een bak thee op een terras in de zon. We kijken uit op de bergen in de omgeving. Prachtig! Het zonnetje pikt. Ik krijg zowaar een kleurtje.

We vervolgen onze weg en stoppen in Howick om te lunchen. Hier zijn twee watervallen die behoren tot de hoogsten ter wereld. Ik eet een heerlijke griekse salade. Ik hoop deze vakantie nog bobotie te eten. Ik ben het nog niet tegen gekomen, terwijl het een typisch Zuid-Afrikaans gerecht is.

Na de lunch gaan we verder naar ons hotel in Himeville. Inmiddels zitten we in een flinke onweersbui. Johan, onze chauffeur parkeert de auto bijna in de receptie, dus nat worden we niet. Bij dit hotel zit een spa. De bar is gigantisch, er is een pool en spelletjes kamer en ook de kamers zijn enorm. Ik duik meteen het grote bad in. Heerlijk!

Nu geniet ik van een rode wijn in de bar ( Kiki: ze hebben hier zelfs frangellico). Morgen lekker uitslapen en 's middags naar de sani pass en Lesotho!

  • 27 Oktober 2013 - 10:14

    Lucy Gerrits:

    hé Leontien,

    Als ik je verhalen lees, zie ik weer een fantastisch land. Een geweldige reis lijkt me.
    Leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt. Misschien ga ik je wel weer een keer achterna, Costa Rica, Marokko........
    Geniet er nog van, sla het op op je eigen geheugen harde schijf want je moet er weer even mee doen en op nateren.

    Nog veel plezier, Lucy

  • 27 Oktober 2013 - 15:43

    Kiki:

    Doe maar joh, ik ben toch niet jaloers! (ben nu bijna groen :P) Je hebt toch wel minstens 1 glaasje Frangelico genomen op mij mag ik hopen hé? ;)
    Geniet er nog lekker van meiden!

    Dikke knuffel!

  • 27 Oktober 2013 - 17:17

    Leny En Bertus:

    Hoi vakantieganger
    Zo te lezen is het allemaal prachtig
    Je hebben het weer nu mee op een buitje na dan
    Geniet er maar van
    Groeten uit een storm/regenachtig den Bosch
    Ma en pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 27509

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: