Het is bijna zover!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Het is bijna zover!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!!

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

29 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Morgenochtend is het zover: dan begint mijn reis naar Costa Rica.

Meer info over mijn reis kun je hier terugvinden: http://www.baobab.nl/packageroute.asp?PackageCode=5869

Eerst vlieg ik van Amsterdam naar London Heathrow, vandaar naar Miami en tenslotte naar San Jose. Een reis die bij elkaar toch wel zo'n 19 uur in beslag neemt. Je moet er iets voor over hebben ;-).

Het belooft een heel afwisselende rondreis te worden door Costa Rica. We bezoeken een aantal nationale parken met tropisch regenwoud en nevelwoud, verder brengen we een bezoek aan vulkanen en de kust. We logeren in hotels, lodges en slapen onder eenvoudige omstandigheden in tenten midden in een nationaal park.

Naar Costa Rica ga je niet om historische panden te bekijken of meer te weten te komen over de rijke geschiedenis. Dat wordt echter ruimschoots gecompenseerd door de enorme hoeveelheid aan flora en fauna. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn om kaaimannen van dichtbij te zien of toekans, apen, luiaards, schildpadden, dolfijnen, walvissen etc etc. Verder lijkt het me een bijzondere ervaring om door eeuwenoude regenwouden te lopen waar bomen staan die je met z’n drieën nog niet kan omarmen.

Het belooft een actieve vakantie te worden met raften, wandelen, een driedaagse trek, boottochten en nog veel meer. Ik verwacht niet heel uitgerust thuis te komen ;-).

Vanmiddag brengt Marijke me naar het Ibis hotel bij Schiphol (bedankt Marijke!). Ik probeer vannacht nog een paar uur slaap te pakken, zodat ik morgenochtend een beetje uitgerust aan mijn reis kan beginnen!

De bedoeling is om tijdens mijn reis mijn belevenissen in dit reisdagboek te beschrijven en zo nu en dan ook een foto te plaatsen. Ik ben daarbij wel afhankelijk van de internetmogelijkheden in Costa Rica. Hou de site in de gaten!

Dan ga ik nu mijn tas maar eens pakken!

• 29 Mei 2011 - 11:57

Helma:

Hey wereldreizigster :D
    Het zal zeker de moeite waard zijn, lijkt mij prachtig daar. Ben heel nieuwsgierig naar je verhalen, hoe het daar is, wat jemeemaakt, dus please laat internet goed werken daar ;)
    Goede reis en geniet van alles wat je tegenkomt en onderneemt.
    Have great fun!!
    Liefs, Helma

• 29 Mei 2011 - 12:14

Roos:

Ha Leontien,

leuk om mee te lezen via je blog. Ben benieuwd naar je ervaringen. Heel veel plezier en een goede reis!

Roos

• 29 Mei 2011 - 21:13

Bertus/leny:

goede reis en veilig thuiskomen

• 01 Juni 2011 - 08:47

Marchal:

Wow wat super cool Tino :)
    Kben best wel jaloers op je hoor, zo'n geweldige reis!
    Have fun en veel foto's maken hoor, kwil alles zien :)
    XXX
    Mars