A´dam - Costa Rica, Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu A´dam - Costa Rica, Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

A´dam - Costa Rica, Tortuguero

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

01 Juni 2011 | Costa Rica, Tortuguero

Buenos Dias!

Afgelopen maandag begon mijn reis met wakker worden in het Ibis hotel bij Schiphol. Ik kwam al meteen in de vakantiestemming door de vliegtuigen die voortdurend opstijgen en landen. Om half vijf nam ik de shuttledienst naar de vertrekhal, alwaar ik vrijwel meteen een van mijn groepsgenoten, Sarah, ontmoette. Al voor vertrek van het eerste vliegtuig was onze groep al bijna compleet. We waren in het vliegtuig vlak bij elkaar geplaatst.

Van Amsterdam vlogen we naar London Heathrow. Op dat vliegveld was ik nog nooit geweest en het was een stuk groter dan ik had verwacht! Met een metro werden we naar de juiste gate gebracht voor onze vlucht naar Miami. Wat heb ik toch een hekel aan het arriveren op een Amerikaans vliegveld. Eerst hebben we bijna een uur in de rij gestaan om door immigration te komen. In die rij werd de fotocamera van een groepsgenoot bijna in beslag genomen omdat hij een foto had genomen van een Amerikaanse vlag. Na immegration moet je nog naar de douane, gelukkig ging dat een stuk sneller. Ook in Miama moesten we weer met een shuttle naar de juiste gate voor onze vlucht naar San Jose.

Bij aankomst op San Jose werd ik belaagd door een enorme hoeveelheid taxichauffeurs die mij in hun taxi´s probeerden te praten. Blijkbaar is er voor de chauffeurs op dit moment weinig werk. Door Marcia, onze reisbegeleidster en Jimmy, de buschauffeur werden we naar het hotel gebracht waar ik, na een glas cola, vlug richting m´n kamer ben gegaan om wat te slapen. Om zes uur de volgende dag zou namenlijk het ontbijt volgen....

Om zeven uur zaten we alweer in de bus opweg naar de boot die ons naar Tortuguero zou brengen. Een ´bumpy´ ride. Gelukkig is Jimmy een goede busschauffeur die rustig rijdt! De boottocht was prachtig. Ons hotel lijkt wel een paradijs! Het zit midden in het tropisch regenwoud. Overal om je heen zijn planten en bomen, er zijn brulapen, luiaards, etc etc. En natuurlijk de nodige insecten.....

Bij tropisch regenwoud hoort een heel hoge vochtigheidsgraad en dat heb ik gemerkt. Alles is vochtig. één stap en het zweet breekt je uit. De kaften van mijn reisboek en wat en hoe in het spaans zijn inmiddels kromgetrokken.

In de middag hebben we onder begeleiding van een gids een wandeling gemaakt door het national park van Tortuguero. Daar was het helemaal vochtig! Ik kwam ongeveer dreifnat mét nat haar weer terug. Onderweg zagen we de nodige enorm grote bomen, giftige kikkertjes, reptielen etc. Apen hebben we wel gehoord, maar niet gezien.

Vanmorgen vroeg, half zes, hebben we een kanaaltocht gemaakt om de dieren te spotten. Op dat tijdstip worden de dieren wakker. Overdag zijn ze minder goed te spotten, omdat het dan te warm wordt. We hebben ondermeer kaaimannnen gezien, cappucijnaapjes, nog meer reptielen en vogels. Ik zal een aantal foto´s proberen te plaatsen zodat jullie kunnen meegenieten.

Tot nu toe bevalt me deze vakantie prima! Ik heb een leuke groep waar veel wordt afgelachen.

Tot horens!

  • 01 Juni 2011 - 19:22

    "Kiek":

    ¡Hola!

    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je leuke reisgenoten hebt :)

    Wat betreft die taxichauffeurs: ik denk dat je dat een beetje verkeerd begrepen hebt hoor, gaat er niet om dat ze zo weinig werk hebben, die dachten: Kijk daar eens een lekker blondje, die is voor mij! (a)

    Je moet trouwens wel iedere dag vroeg je bedje uit zeg, da's toch bijna geen vakantie meer? ;)

    Más tarde!

  • 01 Juni 2011 - 19:44

    Leny En Bertus:

    hallo lon
    fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en het is nog maar net begonnen.lekker zweten maar .de foto s kunnen wij nog niet vinden.
    wat die taxichauffeurs betreft denk ik dat "kiek"gelijk heeft.
    groetjes van ons. doeiii.

  • 02 Juni 2011 - 15:00

    Stephanie:

    Wow dat klinkt super allemaal! Fijn dat de groep leuk is :-) Geniet ervan!!
    ps. Ben benieuwd naar foto's!

  • 03 Juni 2011 - 16:15

    Annet:

    Goed om te lezen dat je het uitstekend naar je zin hebt en een groep waar veel afgelachen wordt.
    Klein zeg dat kikkertje. Zweten is gezond zullen we maar zeggen.
    Ennnn die taxichauffeurs: het is waar je bent blond en daar komen ze als insecten op af.... Oh ja, dat Happertje leek wel een tattou!!!!!
    Groetjes en leuk om weer snel iets te lezen van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 27489

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: