Rincon de la Vieja - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Rincon de la Vieja - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Rincon de la Vieja

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

07 Juni 2011 | Costa Rica, San José

Afgelopen zondag ben ik me Sarah en Nicole naar warm waterbronnen geweest, net buiten la Fortuna. Het regende een beetje, maar dat bleek juist heerlijk, aangezien sommige baden behoorlijk warm waren. Het was heerlijk ontspannend om in de warme baden rond te drijven.

Gisterenmorgen vertrokken we om negen uur richting Rincon de la Vieja, onze volgende stop. We reden eerst langs het meer bij la Fortuna. Dit is een aangelegd meer om energie op te kunnen wekken met behulp van de warmte van de vulkaan. We hebben een tussenstop gemaakt in Liberia, een stad op 80 km van de grens met Nigaragua. We zijn even gestopt bij een grote supermarkt, waar we een lunch konden kopen. Vervolgens was het nog een half uur hobbelen over een onverharde weg naar onze hotel, een range.

Lucy vond bij aankomst een niet giftige slang in haar slaapkamer. Er zijn hier weer andere dieren om te ontdekken, zoals padden en kevers.

Aan het eind van de middag had ik even een pech uurtje. Ik ben uitgegleden over gladde tegels en met mijn kaak op de hoek van een picknicktafel beland. Hoe kun je het uitkiezen? Helaas had ik mijn tanden niet helemaal recht op elkaar en zijn er twee miniscuul kleine stukjes van twee kiezen afgesprongen... Bij terugkomst in Nederland dus even langs de tandarts om de schade op te nemen....

Na de val en nadat de ehbo-er van het hotel vakkundig had gecontroleerd of ik niet m´n kaak had gebroken, kreeg ik voor de schrik een glas wijn aangeboden. Na een slok te hebben genomen zette ik het glas wijn op tafel, waar een mooi kleedje overheen lag. Helaas voor mij was de tafel niet helemaal glad en kiepte het glas na zo´n tien seconden over me heen..... Toen kreeg ik de slappe lach, zoveel pech kun je zo snel achter elkaar toch niet hebben he?

Vanmorgen vroeg hebben we een wandeling gemaakt door het national park Rincon de la Vieja. Het was een avontuurlijke wandeling tussen de boomstronken, riviertjes, stenen etc. We hebben veel modderbronnen en waterbronnen gezien en veel zwavel geroken. Uiteraard ook weer aapjes gezien. Die liggen met die warmte toch vooral in de bomen te luieren.

Vanmiddag gaan we een middagje relaxen en nog even naar een waterval hier vlak in de buurt om te zwemmen.

Morgen vertrekken we alweer naar Monteverde, waar we een hotel hebben in het centrum.

  • 07 Juni 2011 - 17:41

    Leny En Bertus:

    Hoi pechvogel,funtioneerd de rest nog wel?
    Bedankt voor de leuke beestje,die mag in de rugzak mee!
    Hoe is het slapen?
    Voorzichtig maar hè
    Groetjes uit het gekte dorp
    Dooooeeeei

  • 07 Juni 2011 - 18:05

    Leontien:

    ja hoor de rest doet het nog ;-)
    in de jungle is er niks aan de hand, juist bij het hotel val ik!
    slapen gaat redelijk, ben alleen elke morgen om vijf uur wakker

  • 07 Juni 2011 - 22:46

    Marijke:

    Hola!

    Kijk dat ik je nu af en toe gekscherend "struikelkoningin" noem wil natuurlijk niet zeggen dat je jezelf ook zo moet gedragen he! Is ut noe klear? :P

    Die ene foto van die leguaan is SUPER!!!
    Wat een geweldig beest, dat "kapsel" ook, wat een droppie!

    Pas je een beetje op jezelf?

    Klavertje staat in het water, tot zaterdag! ;)

  • 08 Juni 2011 - 08:10

    Annet:

    Goh, dat was wel even schrikken natuurlijk die valpartij. Maar in ieder geval niks gebroken, zelfs het glas met wijn is niet gebroken. Maar inderdaad meer pech kun je niet hebben in zo'n korte tijd. Hoe laat lig je iedere avond in bed als je om 5 uur s'morgens al wakker bent? Nog een fijne reis zonder pech maar wel veel slappe lach en bijzonderheden. Tot gauw ziens

  • 09 Juni 2011 - 00:49

    Marijke Javadi:

    Hallo Leontien, Wat een zalige reis ben je aan het maken. We zijn jaloers! En wat leuk je zo te volgen op je avontuur.

    Pas goed op jezelf, hoop dat je kaak in orde is en dat je voor de rest van de reis geen ongelukken meer hebt.

    Lieve groetjes van Mehdi en Marijke

  • 09 Juni 2011 - 16:44

    Stephanie:

    Oh nee hopelijke geen blauwe kaak nu? Maar de rest klinkt zo geweldig! Vooral die warmwaterbaden :-)
    Mooie foto's zeg, echt leuk om zo te zien wat je allemaal meemaakt!
    Vafa zaterdag ben ik bij je 'in de buurt' (Mexico), maar je blog lees ik weer als ik terug ben! Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 27499

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: