Sarapique - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Sarapique - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Sarapique - La Fortuna

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

05 Juni 2011 | Costa Rica, Fortuna

Het bezoek aan de cacao plantage waarover ik in mijn vorige verslag schreef, was een bijzondere ervaring. Ik heb namelijk een beetje last van hoogtevrees en om bij de cacaoplantage te komen moesten we met een touwladder twee rivieren over steken... Maar het is me gelukt, dus ik ben wel een beetje trots op mezelf. s middags heb ik de touwladder herhaald door nog een wandeling door de jungle te maken in de buurt van ons hotel.

Van Sarapique zijn we doorgereisd naar La Fortuna, een dorpje onderaan de vulkaan de Arenal. Dit is een actieve vulkaan die, helaas, voor ons, al ongeveer zeven maanden geen lava meer naar buiten laat stromen. De top van de vulkaan is meestal in de wolken gehuld. Is dat niet het geval, dan kun je zien dat er rook uit de vulkaan mond komt. Helaas is de vulkaan niet van dichtbij te bezichtigen, in verband met het gevaar.


Onderweg naar La Fortuna zijn we gestopt bij een restaurantje waar ze een heleboel Leguanen hebben. Zie het filmpje wat ik zojuist op de site heb geplaatst. Leuk om ze van zo dichtbij te kunnen zien en fotograferen!

Ons huidige hotel bevindt zich midden in La Fortuna, aan de hoofdstraat. We hebben airco, wat een welkome afwisseling is. Ik heb gisterenavond ontdekt dat er ook een droge lucht stand op zit, dus ik zag mijn kans schoon om wat kleding te wassen. Dat lukt anders niet in verband met de vochtigheid. Zoals ik al eerder aangaf ga je bij elke stap zweten. Zelfs als je niks doet breekt het zweet je uit. Wat wil je ook met een humidity van 100%... Onze hotelkamers kijken uit op een binnenplaatsje en gisterenavond hebben we vanaf ons balkon met elkaar zitten babbelen. Vervolgens zijn we bij een lokale tent wat gaan eten. Ik had een visschotel besteld en die was werkelijk enorm. Zoveel vis heb ik bij een Nederlands restaurant nog niet op mijn bord zien liggen. Nadat we klaar waren met eten, zag Daan iets op de grond bewegen. Eerst dachten we nog dat het om een muis ging, maar het bleek een rat te zijn. Benen en tassen omhoog dus. Het beest was via de straatkant naar binnen gelopen (het restaurant kent geen deuren of ramen). Lol alom, behalve toen de ober de rat bleken om te brengen, dat vond ik dan weer een beetje zielig. Vervolgens zijn we nog even doorgelopen naar de bar om toch redelijk vroeg terug te gaan naar het hotel, aangezien we de volgende dag (vandaag) om zes uur zouden vertrekken voor een excursie over de casa Negro.

De casa Negro is een rivier die gaat naar Nigaragua. We hebben weer veel vogels gezien, evenals apen, kaaimannen, schildpadden en vleermuizen. De zon scheen dus het was erg warm. Nooit geweten dat ik zo blij zou zijn als het bewolkt is.

Zometeen vertrekken we naar warmwaterbaden. Dat klinkt met dit weer misschien niet zo aantrekkelijk, maar het koudste bad is iets boven de 30 graden en ik denk zomaar dat dat best verkoelend zal zijn. In ieder geval is het lekker relaxed!

Morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming, waarover later meer!!!

  • 05 Juni 2011 - 22:11

    Leny En Bertus:

    oke,volgende keer rat op menu-lachen-zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    tot de volgende keer maar weer.
    groetjes van leny en bertus

  • 06 Juni 2011 - 05:51

    Petra De Steur:

    Ziet er super uit. Echt een ervaring om daar te zijn, lijkt me!! Fijne reis nog verder!

  • 06 Juni 2011 - 09:55

    Rosemarij En Lisette:

    Het lijkt ons helemaal fantastisch Leontien! Wat een avontuur en wat een bikkel ben je dat je die touwladders hebt aangedurfd!
    Geniet nog van al het moois daar en voorzichtig met de hoogtes en giftige beestjes ;-)
    Veel liefs van mij en Lisette vanaf de werkvloer

  • 07 Juni 2011 - 12:44

    Annet:

    De stap voor deze reis is al om trots op te zijn en nu ook nog op de touwladders, fantastisch, je mag inderdaad trots op jezelf zijn. Je beleeft en ziet veel op je reis. Is goed dat je vis eet ipv vlees (lees rat). You never know.......
    Leuk die etende leguanen. Het groen was zo weg.

    Groetjes Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 27476

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: