Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Hluhluwe

Blijf op de hoogte en volg Leontien

23 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Via een mooie route rijden we dwars door Swaziland terug naar Zuid-Afrika. Hoe verder we van de steden verwijderd zijn, hoe armoediger de huizen. Hier zien we ook de beehives terug waarin wordt gewoond. De koning heeft er voor gezorgd dat iedereen in het land elekriciteit heeft. De meeste mensen hebben echter geen wc en gaan dus de bosjes in. De wat rijkere mensen hebben een wc hokje. Volgens mij hebben de mensen ook geen stromend water. Eigenlijk moeilijk voor te stellen dat er nog mensen zo moeten leven toch? Nederland is wat dat betreft veel en veel welvarender.

We lunchen bij een wegrestaurant waar krokodillen in en bij de daar aangelegde tuin liggen.

Aan het einde van de middag komen we aan in onze lodge. We zitten hier midden in de natuur. Onze kamers liggen rond een grasveldje. Alles ziet er netjes en verzorgd uit. Ook is er een klein zwembad.

Na het avondeten zingt het personeel een aantal Zuid-Afrikaanse liedjes. Mooi om te zien dat deze timide, beleefde vrouwen zo opbloeien bij het zingen. Nadat er tijdens een nummer hard op de grond gestampd moet worden en twee dames zijn uitgegleden op de vloer, verdwijnt het stel bulderend van het lachen naar de keuken.

Woensdag hebben we een vrije dag. Het grootste gedeelte van de groep gaat s-morgens naar een Zuludorpje. Mij iets te touristisch. Gelukkig denkt Stephanie er ook zo over. Het is vandaag warmer en de zon probeert te schijnen, dus daar gaan we van genieten.

Eigenlijk zouden we vanmiddag een gamedrive doen, maar er is hier in de buurt een groot feest waardoor er 900 mensen in het park zijn. Dan is het ook niet leuk om een game drive te doen. Die verschuift door naar morgen.

Zometeen gaan we even door de omgeving lopen. Er schijnen vijf giraffen in de buurt te zijn, die willen wel even zien.

Als het weer meezit, dan gaan we vrijdagmorgen de zee op om walvissen te spotten. Fingers crossed!

• 26 Oktober 2013 - 11:43

Sarah:

hihi... uitgegleden op de vloer... was jij dat?! ;-) Leuk je zo te volgen! Veel plezier nog!