Swaziland - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Leontien

22 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Swazini

Swaziland hoort niet bij zuid-Afrika, dus we moeten langs de douane bij de grensovergang. We krijgen nieuwe stempels in ons paspoort. Helaas geen mooie.

Swaziland is een koninkrijk. De koning is rijk. Hij heeft dertien vrouwen. Hij is de baas in het land, hoewel er ook een prime-minister is en een parlement. Niemand, behalve de koningin-moeder, mag de koning bekritiseren. De gemiddelde inwoner is hier behoorlijk arm. Dit kun je zien aan de woningen, de kleding van mensen etc. De natuur is prachtig. Veel bergen, groen en vergezichten. Onderweg stoppen we bij een glasfabriek. Ik koop zowaar niks.

Om ons hotel te bereiken worden we het laatste stukje met 4wd's vervoerd. De bus is te groot en de weg te slecht. We hebben vandaag een bijzondere slaapplek. We slapen in bijenkorven. De traditionele huizen in Swaziland. Binnen is het lekker warm. Op het menu staat vanavond impala. Beetje raar om de mooie dieren op het terrein te zien grazen en vervolgens terug te zien op je bord. Lekker vlees overigens!

De volgende morgen staan er drie wratten zwijntjes zich op te warmen bij een dovend kampvuur. Asterisk en obelisk zijn echter nergens te vinden...

Onderweg terug naar zuid - Afrika stoppen we nog bij een kaarsenfabriek. Ze maken er onder meer kaarsen van de big-five. Die kan ik natuurlijk niet laten staan....

• 22 Oktober 2013 - 16:46

Eddie & Coby:

Wel foto's kunnen maken in de glasfabriek.....? De bijenkorven waren nog best ruim, zag ik op diverse sites. Xx

• 22 Oktober 2013 - 16:51

Leny En Bertus:

Hallo lon
    Leuk weer iets van jullie te horen ,en dat is niet niks!
    Geweldig al die wilde dieren zo dichtbij.
    Heel jammer dat het weer niet mee werkt,maar moet houden.
    Vandaag terug in Afrika slapen in een Lodge aan zee?
    Bij ons was het vandaag18graden met een zonnetje.
    Ik zou zeggen volhouden en genieten.
    Groeten aan beide en tot horens maar