Sarapique - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Sarapique - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Sarapique

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

02 Juni 2011 | Costa Rica, San José

Gisterenavond zijn we samen met een gids het strand van Tortuguero opgegaan om schildpadden te spotten. Het was heeeeeel donker. Helaas hebben we geen schildpad gespot. Wel ben ik tot boven m´n knieen drijfnat geworden door de plots hoge golven. Het was niet een hele grote verrassing dat we geen schildpadden hebben gezien, aangezien het seizoen waarin ze leggen voor de ene soort net voorbij is en voor de andere soort nog moet komen.

Vanmorgen zijn we met de boot en de bus naar Sarapique gegaan. Onderweg hebben we nog een krokodil gespot die op een stuk hout lag uit te rusten. Ook hier verblijven we in een lodge, Selva Verde lodge. Wederom brulapen in de bomen, schildpadden, heel veel groene kikkertjes etc. Ook dit is weer heel mooi en midden in de natuur.

Morgenochten gaan we een excursie doen naar een cacaoplantage en ´s middags ga ik onder leiding van een gids de jungle in. We zijn hier verplicht om dichte schoenen aan te hebben omdat hier mieren van zo´n twee centimeter rondlopen die, als ze bijten, pijn veroorzaken die te vergelijken is met een kogelschot, en dat 24 uur lang. Ik heb m´n schoenen dus aan ;-). Verder is een lange broek en veel deet noodzakelijk, want er zijn veeeeel muggen. Het schijnt nog heel erg mee te vallen op het moment....

• 03 Juni 2011 - 19:22

Leny En Bertus:

leuke beestjes.
    alles kits hier
    groetjes

• 04 Juni 2011 - 16:35

Marijke:

Leuk zulke oorbellen! Neem je voor mij ook een "setje" mee? ;)