Brestagi - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Brestagi - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Brestagi

Door: leontienkramer

Blijf op de hoogte en volg Leontien

07 Juni 2012 | Indonesië, Sumatra

Zo, de heenreis zit er weer op.
De vlucht van Amsterdam naar Kuala lumpur viel me alles mee. Ik had de beschikking over een rij van vier stoelen, zodat ik heb kunnen liggen en zo waar ook nog wat heb kunnen slapen. We zijn goed verwend, op een gegeven moment heb ik het eten geweigerd omdat het er echt niet meer bij kon. Na een korte tussenstop zijd zijn we doorgevlogen naar Medan. Dat vliegveld had duidelijk betere tijden gekend. Alles was flink verouderd. De hitte, 37 graden, slaat als een warme john op je neer. Na een half uur in de rij te hebben gestaan, had ik mijn visum en kon door naar immigratie. Aan gebrek aan aandacht van de mannen is hier geen sprake: de ambtenaar vroeg mij waar mijn man was en zei toen ik verder mocht: tot de volgende keer ;-)
Koffers draag je hier duidelijk niet zelf: ik mocht hem nog net aanwijzen, maar daarna heb ik hem niet meer aangeraakt voordat hij bij mijn hotelkamer was afgeleverd.
Eenmaal buiten op het vliegveld wachtte ons een welkomsdans inclusief bannen met 'welkom Nederlanders ;-).
Na een eeuwig durende rit door Medan - het verkeer is hier vreselijk: alles toetert, rijdt door elkaar heen etc - gingen we stijgen om uiteindelijk om twee uur 's middags - na een korte stop op een fruitmarkt- bij ons hotel aan. Daar kon je mij inmiddels opdweilen ;-) Ik ben dus lekker onder de douche gedoken en heb daarna een tukje gedaan.
Zojuist hebben we ons welkomsdiner gehad: iedereen zat er nog duidelijk doorheen. Morgen zullen we een stuk frisser zijn! Dan tijden we richting het Tobameer.
Hier in Brestagi is het verrassend fris: op 1400 meter boven zeeniveau hou ik dus mijn restje maar aan!
Mijn eerste indruk van dit eiland: super vriendelijke mensen, prachtige natuur. als toerist ben je hier nog een soort attractie. Maar wat een armoede! Daar moet ik nog duidelijk aan wennen. Evenals die tuinslang in de wc ;-)

  • 07 Juni 2012 - 14:07

    Kiki:

    Hey hey, fijn dat je er weer bent. Ik zie dat de temperatuur al een stuk beter bij jou is dan hier! :) Hoop dat je gezellige reisgenoten hebt en nogmaals HEEL VEEL plezier! :)

  • 07 Juni 2012 - 14:51

    Kiki:

    Ja als jij je reisverslag iedere keer aan gaat passen moet ik dat ook met mijn reactie gaan doen hé, dat begrijp je!

    Maar eh, als ik dat begin al zo lees, dan ben ik bang dat jouw reis langer dan 23 dagen gaat duren ;)
    Geloof dat ik maar vast ga sparen, hou maar een kamertje voor me vrij in je nieuwe mansion!

    XXX

  • 07 Juni 2012 - 14:54

    Ro:

    Die "warme John" klinkt interessant ;-) heel veel plezier en ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven!
    Groetjes uit snikheet Sicilië!

  • 07 Juni 2012 - 16:10

    Leny En Bertus:

    Hallo Leontien
    Zo te lezen gaat het weer fantastisch worden.

    Groetjes pa en ma

  • 07 Juni 2012 - 17:15

    Hugo En Roos:

    Leuk dat je weer lekker in de tropen zit. Wat een hitte he?. We zijn weer benieuwd wat je weer gaat beleven. Het weer hier is bar en boos, veel regen.
    Wij zijn in huis druk aan het slopen keuken ligt eruit alles eigenlijk. Nu weer opbouwen. Goed groetjes van ons.

  • 07 Juni 2012 - 18:32

    Annet En Wil:

    De spits is er weer van af. Gezien je vlucht lijkt FOX inderdaad comfortabeler dan Baobad. Maar de 23 dgn zijn nog niet om. Geniet wat je kan, ondanks al het getoeter en drukte om je heen. Armoede is overal, hier is het verstopt en daar laten ze je het zien. Ben benieuwd welke dieren je nu tegenkomt en hopenlijk dit keer geen ongelukjes voor je. Wat bedoel je met tuinslang in de wc???? Kennen ze daar geen toiletpapier...... Je kunt ook een fles met water gebruiken of de tuinslang natuurlijk. We zullen het wel zien op foto's denk ik.
    Nou tot hoors...... en lekker genieten.....

  • 08 Juni 2012 - 13:45

    Sarah Leuven:

    Heeee Leontien!! Zitten we weer in hetzelfde continent!! ;-) Heel veel plezier daar! Die chaos en drukte in verkeer klinkt bekend, zit momenteel in Ho Chi Minh City en ik was die herrie en chaos echt even zat; daarom vandaag de stad letterlijk ontvlucht haha. Geniet van al het moois wat je nog gaat zien! Ben stiekem jaloers hoor!! Ben benieuwd naar je foto's :-) Groeten uit Vietnam!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontien

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 27496

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 16 November 2014

Zuidelijk Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

Wild Zuid-Afrika

14 September 2012 - 28 September 2012

Marokko hoogtepunten

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Sumatra, Java en Bali

30 Mei 2011 - 21 Juni 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: