Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Leontien Kramer - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Leontien

16 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

We hebben een lange en vermoeiende reis achter de rug. Maar wel een voorspoedige reis!

Onze eersre vlucht van Amsterdam naar Frankfurt kwam eerder dan gepland aan in Frankfurt. Daardoor konden we op het gemakje door naar onze tweede vlucht naar Johannesburg. Daar viel het tegen dat we geen schermpje in de rugleuning hadden en dus geen entertainment. Maar eigenlijk heb ik het niet eens gemist. We hadden een nachtvlucht (22.00 - 08.25 uur) dus heb ik voornamelijk pogingen gedaan om te slapen. Weliswaar alleen powernaps maar ik vond het niet tegenvallen.

In Johannesburg aangekomen even opgefrist en onze koffers opgehaald. Tot mijn verbazing bleken Stephanie en ik de laatsten te zijn die ons melden bij de reisleiding, Suzan. Heel bijzonder zullen degenen zeggen die mij wat beter kennen. ;-)

Suzan is een Zuid-Afrikaanse uit Kaapstad. De taal is even wennen, maar uiteindelijk te volgen. Dingen worden in vergelijking met het Nederlands een beetje achterstevoren gezegd met een andere uitspraak. Suzan doet me qua uiterlijk aan Clasien denken (voor degenen die Clasien kennen).

We hebben een korte tour door Johannesburg gehad. Suzan heeft ons gewaarschuwd voor onveilige situaties (vooral voor touristen). Dat laatste kan ik me inmiddels wel voorstellen. Als tourist val je zowieso op, maar in het straatbeeld waren wij op dat moment de enige blanken en dan ook nog in een groep van 32,, dus wij waren als tourist zo gespot!

We hebben vanaf de 50e etage van een bankgebouw de stad bekeken.

Niet bepaald een mooie stad. Bij de rit terug naar beneden wachtte ons een leuke verrassing: kinderen van een jaar of vijf/zes hadden een schoolreisje en waren dus op weg naar boven. De liftdeuren gingen open en een groep van minstens twintig kinderen stroomden de lift uit. Blij verrast werden we begroet. Toen we beneden uit de lift stapten, bleken daar nog eens minstens 100 kinderen in schooluniform te staan. Allemaal even blij en allemaal wilden ze ons aanraken! Een bijzondere ervaring!

Vervolgens hebben we geluncht op een surrealistische locatie. Buitrn heg centrum is een casino gebouwd wat wel iets weg heeft van Las Vegas. Een overdekt terrein met tig eettentjes, gokautomaten en winkeltjes in een soort dorpje. Zelfs het plafond was beschilderd met wolkjes.
Zojuist heb ik lekker een duik genomen in een ijskoud zwembad en nu lig ik weer op te warmen in de zon. Wat is het leven toch slecht ;-). Straks nog even eten en dan energie op doen voor morgen. Om 6.15 uur gaat de wekker weer...

• 16 Oktober 2013 - 20:06

Leny En Bertus:

Hoi Leontien
    Zijn weer nieuwe indrukken voor je
    Het laatste is belangrijk,ontspannen maar
    Groetjes van ons allemaal

• 17 Oktober 2013 - 07:59

Eddie & Coby:

Hoi Leontien, heel leuk om op de hoogte te blijven. We kijken al uit naar een vervolgverslag.
    Ik ga vanmiddag op bezoek bij een Clazien maar dat is vast niet degene die jij bedoelde....
    Groet ook voor Stephanie en goed luisteren naar Suzan, hoor!

• 21 Oktober 2013 - 16:55

Marijke:

Hey meissies!

Ik denk al, waarom geen updates? Krijg ik net de eerste mail pas binnen... heb net al je updates gelezen, klinkt weer helemaal geweldig! :D Fijn dat je toch nog bekenden (Clasien/Vegas enz.) en uiteraard Steef bij je hebt, voelt het toch nog een beetje als "uit en thuis" hé ;)
    Geniet allebei lekker van al dat moois en die heerlijkheden (wijn en zo :P ) En ik kijk weer uit naar je volgende update!

Liefs voor alle twee!

M.

• 21 Oktober 2013 - 18:26

Hugo & Roos:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeeeeeel Plezier daar en voorzichtig,we volgen de verslagen maar niet om de 12 uur eej!! Hroetjes uut Hriepskapll